Asset Publisher Asset Publisher

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Nadleśnictwa Knyszyn znajduje się w Mońkach ul. Al. Niepodległości 31, 19-101 Mońki.

Budynek administracyjny Nadleśnictwa Knyszyn posiada 3 kondygnacje, z czego pokoje biurowe znajdują się tylko na parterze i poddaszu budynku. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to 07:30 do 15:30.

Do budynku administracyjnego można wejść/wyjść: od strony ul. Al. Niepodległości
na poziomie czterech schodków przed drzwiami - z chodnika biegnącego wzdłuż budynku
i drogi dojazdowej oraz od strony podwórka (placu) na poziomie 6 schodków przed drzwiami, przy którym znajduje się również pochylnia dla osób z niepełnosprawnością. Chodniki oraz pochylnia wyłożona jest kostką brukową.

Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym, oznaczonym parkingu przy budynku administracyjnym. Przed budynkiem niema wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio przy wejściu do budynku znajduje się dzwonek, poprzez który zawiadamia się o przybyciu interesantów. Interesanci są doprowadzani przez osobę otwierającą drzwi,  bezpośrednio do osób merytorycznych w danej sprawie.

Wejście do budynku bezpośrednio prowadzi na korytarz/hol, który ciągnie się wzdłuż całego budynku, z którego rozchodzą się wejścia do pomieszczeń biurowych na parterze. Sekretariat znajduje się na parterze budynku. Na korytarzu znajduje się poczekalnia/miejsce oczekiwania na załatwienie sprawy.

Poruszanie się osób z niepełnosprawnością po budynku możliwe jest tylko na poziomie parteru, nie ma możliwości poruszania się przez osoby z niepełnosprawnością po innych poziomach budynku (brak windy).

Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów, posiadają szerokość min. 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie z niepełnosprawnością.

Na parterze budynku przy wejściu znajduje się toaleta przystosowana dla osób
z niepełnosprawnością.

W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po budynku można poruszać się z psem asystującym.

W budynku niema pętli indukcyjnych. Budynek administracyjny obsługiwany jest przez pracowników w języku polskim oraz w języku angielskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego. Nie istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza na miejscu lub online.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr +48 85 727 82 11 lub e-mail: knyszyn@bialystok.lasy.gov.pl.